۱۳۸۹ مهر ۲۴, شنبه

ایتالیا یا قوم تالیا ؟

روایت است که در روزگار قدیم دو قوم به نام های ایتالیا وقوم تالیا در روی کره ی زمین میزیستند قوم تالیایی ها مردمان قوم پرست ونژاد پرست وایتالیایی ها مردمان متحد ویکدست بودند،ایتالیایی ها همیشه از سمت پرستی وقوم پرستی قوم تالیایی ها سو استفاده کرده آن ها رامورد تمسخر قرار میدادند وبرای شان می خندیدند.
روزی از روزها یکی از آب انگور خوران ایتالیا برای یکی از ریش سیاه سفیدان قوم تالیا دعوت نامه ی را که در آن مطالب زیر ذکر شده بود فرستاد:
آهای ریش سیاه سفید!
سلام بر جمال وکمالت!
طوری که خودت نیز بی خبری ما ایتالیایی ها در روزگار قدیم چند تن از ریش داران وبی ریشان شما را مورد تمسخر قرار دادیم بنا برای تنوع و ایجاد روحیه ی شاد برای ایتالیایی ها وهم چنان مقداری بخند بخند افرادی را که شامل شرایط ذیل باشند را برای ما معرفی کنید تا بعد از مسخره کردن و بخند بخند برای آنان دوباره برایتان بلوتوثشان کنیم.
1- افرادی که شامل اقوام وخویشاوندان شما نباشند.
2-دخترانی که دوست پسر نداشته باشند.
3-افرادی که به زبان انگلیسی آشنایی کامل داشته باشند.
4- افرادی که در رسانه های صوتی فعالیت داشته باشند.
ریش سیاه سفید قوم تالیا بعد از مطالعه ی دعوت نامه وهم چنان فکر وفکور زیاد در روی میز وزیر لحافش در جواب دعوت نامه چنین نوشت:
سلام آب انگور خور صاحب جان!
بنده بسیار جستجو نمودم تا افرادی که شما خواسته بودید را برای شما معرفی کنم ولی از شما چه پنهان که در این روزگار از این دسته مردم در قوطی عطار هم یافت نخواهند شد بنا لیست افراد ذیل را برای شما معرفی میکنم تا شما واقوام تان آن ها جانانه مسخره نمایید.
1- هیچ فردی را نیافتم که با بنده رابطه ی خویشاوندی نداشته باشد بنا خسر همسایه خسرم را برای شما معرفی میکنم.
2-هیچ دختری را نیافتم که دوست پسر نداشته باشد بنا کسی را که در انتخاب دوست پسر از همه سابقه دار تر وبا تجربه تر هست برای شما معرفی میکنم.
3- در یک کشور اسلامی هیچ کس به زبان انگلیسی آشنایی ندارد بنا افرادی که به زبان برره ی آشنایی کامل دارند مانند شیر فرهاد،کیون، حسام دو برره و طغرل را برای شما معرفی میکنم.
4-هیچ کس در رسانه های صوتی فعالیت ندارد اکثریت دختران وپسران ما نویسنده وشاعر هستند بنا افرادی که با من ودوستانم شب ها مسکال ومسج بازی دارند آن ها هم قابل تمسخر هستند پس این هم به افتخار مسکال های شبانه تقدیم شما.
در اخیر آرزو مندم که آن ها را بعد از تمسخر هر چی زود تر برای ما بلوتوث کنید تا کسانی که حق شان در این مملکت دستمال ببخشید پایمال شده نیز برای ایشان بخندند.
بالاخره افراد فوق به ایتالیا فرستاده شده وبعد از صرف یک خوراک شوروای مخصوص(آب گوشت مخصوص) دوباره به قوم تالیا بر گشته ومورد تمسخر قوم تالیایی ها نیز قرار گرفتند.

نویسنده: جاوید صادقی.

۷ نظر:

ناشناس گفت...

khaili bi mazeh bod bachesh
me kho nafahmidom ka maghsadet chi bod

علی‌شاه ظریفی گفت...

خوب بود اما کمی پیچیده! شاید نسبت وخت کم که داشتم، درست ندانستم.
در هر حال، بنویس و همجنان بخوان!

ونوس مرداسی گفت...

سلام بر دادش گلم
1-مگه من یه داداش جاوئید بیشتر دارم؟گله نکن من که همیشه میام .
2-مطلبت خوب بود-از کنایه ها به جا استفاده کردی.
3-منم داداش گلم را یه دنیا دوست دارم به قول شما افغانیها(یک جهان به شما ارادت دارم)
4-خیلی برام جالبه که اینقدر فرهنگ شما به ما نزدیکه از مثالهایی استفاده می کنید که ما هم استفاده می کنیم(مثل قوطی عطاری)
5-داداش خودددددمی مواظب خودت باش-خدا نگهدارت

ونوس مرداسی گفت...

جاوید جان یک تشکر به شما بدهکارم از بابت اینکه آن مطلب را از گوشه وبلاگت برداشتی(دولت ایران وبلاگ مرا مسدود کرد)شما بزرگواری خود را رساندی اینطور من به عنوان ایرانی دیگر از حضور در وبلاگت خجالت نمی کشم و راحت تر از وبلاگت دیدن می کنم.ممنون

ونوس مرداسی گفت...

هر دفعه می آمدم و آن مطلب رامی آمدم و آن مطلب را می دیدم خیلی ناراحت می شدم که ایران باعث از بین بردن وبلاگت شد-ولی همه جا خوب و بد داره-امیدوارم که این وبلاگت روز به روز آمار بازدید کننده هاش بالاتر بره.

ناشناس گفت...

سلام برهمه دوستان!
هرچند این مطلب برای کسانی که از موضوع آگاهی واطلاع ندارند ممکن مبهم باشد اما واقعیت امر این است که نویسنده به واقعیت های تلخی که در جامعه ما وجود دارد خیلی بجا اشاره نموده است.گروهی از خبرنگاران به ایتالیا دعوت شده انداما مسئولین که تدارک این سفر را عهده دارهستند با تاسف بدون درنظر داشت کدام معیار دوستان و افراد خودرا شامل این سفر ساخته اند. هرچند از اینها غیر از این انتظار نمیرفت . اما خوب است که وجدان خودرا قاضی سازند وحق مسلم دیگران را تلف نکنند.
تشکر
یکتن از مسئولین رسانه های هرات

ونوس مرداسی گفت...

سلام:
فرقه بهاییت چیست ؟