۱۳۸۹ بهمن ۲۱, پنجشنبه

يا الله يا يا علي؟

روز جمعه بود من همراه با چند تن از دوستانم به قصد تفريح به جانب يكي از تفرج گاه هاي شهر هرات در حركت بوديم ناگهان چشم مان به يك جواني افتاد كه در حال روشن كردن موترش بود او هر قدر كوشش ميكرد ويا علي مي گفت فايده ي نداشت وموترش روشن نمي شد، نا چار از ما كمك خواست موترش را تيله كنيم من به دوستانم فهماندم كه هنگام تيله كردن موتر را محكم بگيرند تا مانع حركت شود.
يكي از دوستانم پشت فرمان نشست،ما موتر را محكم گرفته بوديم و آن جوان هم چنان در حال تيله كردن موتر بود و ميگفت يا علي!
يا علي!
در همين حال برايش گفتم: ميخواهي موترت روشن شود؟
او با خوش حالي گفت:بلي
گفتم: يا الله بگو موترت حركت ميكنه با يا علي گفتن هيچ وقت موترت حركت نمي كنه.
در حاليكه كمي عصباني به نظر مي رسيد گفت: يا الله!
من هم به دوستانم اشاره كردم تا موتر را تيله كنند وهمه با هم گفتيم يا الله وموتر را تيله كرديم،موتر به حركت افتاد وروشن شد.
بعد جوان نزد من آمد وگفت:
واقعا كه الله(ج) از علي( كرم...) بهتره، ما سخت در اشتباهيم كه به جاي خداوند(ج) از مخلوق خداوند(ج) كمك ميخواهيم.
     

۸ نظر:

ناشناس گفت...

ممنون از این داستانت که گفتی ولی چرا دوستان شیعه یا علی می گویند داستانی طول و دراز دارد که حکایت از جا کندن در حیبر توسط علی (کرم الله و جهه) است. این درست است که بگوییم یا الله قادر و تواناست

ناشناس گفت...

مرد شیعه:

اگر تو آدم فهمیده میبودی مغزت در خندق به نم نبود تا جوک بسازی اگر به عقاید دیگران دست درازی میکونی منتظر عاقبت آن هم باش.

از تو یک سوال : موتر دوست مان وسط سرک عوارض کرده و هیچی روشن نمیشود ناچار یک مستری را برای کمک و تعمیر میاورد آیا کمک از این مستری مشکلی نداره یا درست این است که داد بزند ای خدا تو بیا موتر من را درست کن تا چالان شود. اصلا شما معنی وسیله را میفهمید یا این فکر میکنید ما شیعیان پیامبران و امامان را خدا میدانیم. نه دوستان جاهل خداوند اراده کامل دارد و تمام کار ها به اذن اراده خدا صورت میگرد و تمام اولیا مانند ما بشرند و دراوج بندگی و عبودیت خدا قرار دارند. میخواستم بحث علمی کنم اما با شناختی که از تو دارم سواد و فهم درک موضوع نداری. و اگر جوانمرد هستی اگر خود وبلاگ خود را آزاد میدانی و هررقم مزخرفات را مینویسی نظر من را پخش کن تا بیننده گان قضاوت کنند و گر نه ثابت میشه که ترسو و نافهم هستی.

ناشناس گفت...

من نظر مرد شيعه را مي پسندم چون دوست وبلاگي عزيز شما كاري درست نكردي با اين داستانت من شيعه نيستم ولي اين دليل نميشه كه به عقايد شيعه بي احترامي كنم در ضمن كسيكه مي گه ياعلي اون حضرت علي (كرم الله وجهه) را كه پاك بودن كه نزد خداوند عزيز دوست داشتني هستن چون كسي هستن كه اگر چيزي بخواهند خداوند ج آن را قبول مي كنن و دعا شان را مستجاب مي كنند آن را وسيله قرار مي دهند كه اگر شما معلومات مذهبي داشته باشيد اينو بايد بدانيد حالا يا حضرت علي (ع) يا حضرت عثمان غني (رض الله تعالي عنه) هيج فرق نميكنه چرا ؟ چون آنها پيش خداوند ج عزيز هستن چون آنها كامل بودن ايمانشان را به اثبات رساندند .

مدير وبلاگ گفت...

دوستان گرامي!
شايد بعضي از شما منظورم را متوجه نشده باشيد من هدف اصلي من در اين طنر اين بوده كه به بعضي از مردم بگويم كه به جز از خدا از هيچ كس ديگري كمك نخواهند كه اين يك بدعت است من به تمام بزرگان دينم احترام دارم هم چنان به تمام مذاهب.
من هم پيامبر بزگوار اسلام را دوست دارم هم حضرت علي(كرم الله...) هم حضرت عثمان غني(رض) هم حضرت ابوبكر صديق(رض) هم حضرت عمر فاروق(رض) وديگران راوبه همه احترام ميگذارم فقط ما ميتوانيم اين بزرگان وبزگان ديگر را به نزد خداي پاك وسيله قرار بدهيم نه اين كه از خود اين بزرگان كمك بخواهيم چون اگر خداوند نخواهد كه كمكان كند هيچ احدي نمي تواند اميدوارم دوستاني كه متوجه نشده بودند متوجه منظورم شده باشند...

گروه هک افغان هکر گفت...

مردم به خصوص خودمه از این کارا بد مه میایه
به اعتقادات مذهبی مردم توهین نکن که عذاب سخت خداوند در انتظار توست
بعدش هم یاعلی معنی بدی نداره اگه تو بفهمی
علی (ع) بنده خداوند (ج) است که ما توسط حضرت علی به خدا وصل میشیم و از نظر شرعی هم هیچ مشکلی نداره
------
درصورت تکرار چنین موارد وبلاگ شما به صورت کاملا هک خواهد شد...!
اگه میگی که نمیتونم هک کنم بگو که نشانی بدم که قدرت هک مرا بفهمی...!
-----
تکرار نشه...!
باتشکر | گروه امنیتی افغان هکر

ناشناس گفت...

لطفا کوشش نمایید تا با بیان چنین مطالب به اعتقادات برخی ها اهانت نکنید اگر مسله اهانت باشد یقیناٌ دیگران هم چیزی در خریطه دارند تا برایتان فیر کنند برای اینکه در رابطه با استمداد و وسیله آوردن معلومات کافی بدست آورید توصیه می کنم آیه 35 سوره مبارکه مایده را برای یکبار هم که شده به دور از تعصب یا مسایل دیگر با دقت بخوانید

احسان سلام گفت...

سلام
قوی ترین طنز بود، سلامت باشی

ناشناس گفت...

بابا بنده خدا که کار بدی نکرده فقط میخواسته چند دقیقه ای با هم بخندیم و دوست عزیز هکر ما اگه تو واقعا یک هکر هستی و میتونی هک کنی به این لینک مراجعه کن میفهمی که آتش پرستان چطور مسلمانان را مسخره میکنند

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150335206324558&set=a.273116634557.139021.273015834557&type=1&theater

تشکر از همه دوستان مخصوصان از مدیر وبلاک.