۱۳۸۹ خرداد ۱۸, سه‌شنبه

رشوت خوار

رشوت خوار

شعري به وزن آهنگ(دست از طلب ندارم)با صداي احمد ظاهر

رشوت خوار
  
دست ازرشوت ندارم-تا جان من برآید
یاپول رسد به شاروال یاازکفن برآید
............................................................
بگشای شکمم رابعد از رشوت بنگر
کزآتش گلونم دود از نیفن بر آید
............................................................
نخوررشوت که خلقی خندان شوند وحیران
بهرلباس چرکت تحسین زمن برآید
............................................................
ازرشوت زیرمیزآمدبه ننگ وجدانم
روزی مردم این شهر-به چوب زدن برآید
.............................................................
هرروزی را که درباغ گیرت کنم رشوت خوار
دهم ترا چیزی که خون ازدهن برآید
.............................................................
خوردند قسم شاعر-رشوت خوران ماهر
این جاوید چهل متره درهرجمن برآید
............................................................
نظر خود را بنويسيد
........................................
نويسنده: جاويد صادقي





۶۷ نظر:

ونوس مرداسی گفت...

سلام جاوید جان
من هم احمد ظاهر را دوست دارم.
به روزم با هفت شنبه.

ناشناس گفت...

سلام خیلی جالب بود

یعنی معرکه بود

بهت تبریک میگم

مریم گفت...

سلام خیلی جالب بود

یعنی معرکه بود

بهت تبریک میگم

ناشناس گفت...

آیا میدانید : حذف بخش هخامنش از کتاب درسی تاریخ دانش آموزان به تصویب رسید؟ آیا میدانید :

فرزندان ما دیگر حتی نام کوروش کبیر و داریوش را نخواهند شنید؟ آیا میدانید : 29 اکتبر روز جهانی

کوروش کبیر است و این روز فقط در تقویم ایران نیست ؟ درد من حصار بركه نيست درد من زيستن با

ماهياني است كه فكر دريا به ذهنشان خطور نكرده است -- اگه ايراني هستي به همه بفرست

ناشناس گفت...

آیا میدانید : حذف بخش هخامنش از کتاب درسی تاریخ دانش آموزان به تصویب رسید؟ آیا میدانید :

فرزندان ما دیگر حتی نام کوروش کبیر و داریوش را نخواهند شنید؟ آیا میدانید : 29 اکتبر روز جهانی

کوروش کبیر است و این روز فقط در تقویم ایران نیست ؟ درد من حصار بركه نيست درد من زيستن با

ماهياني است كه فكر دريا به ذهنشان خطور نكرده است -- اگه هستي به همه بفرست

قصه گوی عشق گفت...

سلام..........من محمد(قصه گوی عشق نتی)هستم.......ممنونم که بهم سرزدی ........راستشو بخوای عاشق حرفه ی هنر و سینما هستم.......البته با استعداد فراوان.........توش تجربیات کمی دارم..............بازم پیشم بیا و خوشحالم کن........

ناشناس گفت...

مرسی از حضورت... من خیلی طنز بلد نیستم... امااز طنز لذت می برم... بازم میام تا نوشته هات رو بخونم...

یعقوبی گفت...

جاویدجان عالیه مثلی همیشه من نمیدونم که چرامن خلی ازین جورمطلب خوشم میادخلی خلی زیاد
موفق باشی همیشه عزیز

نازنین یارا گفت...

سلام
خیلی خنده دار بود ! به خصوص پست : خوش تیپ ترین رئیس جمهور 2010

نازنین یارا گفت...

در ضمن من چند تا دوست افغانی تا حالا داشتم که اکثراً هم مال هرات بودند . بچه های خوب و نازی هستند و البته هراتی ها اکثراً پولدارن ؛ اینطور که من فهمیدم !!!!!!!!!!!!

اشراق تماشا گفت...

نخستین درود . ممنون که به وبلاگ من سر زدی .برام جالبه که با همزادمیهنم یعنی افغانستان ارتباط داشته باشم. راستی در رشوه خواری هم باهم شریک هستیم. شعرت مضمون خوبی داشت.لینکت می کنم.بدرود.

ناشناس گفت...

مرسی خیلی خوب بود ممنون...

شفتالو _ گوجه سبز _آلبالو گفت...

سلامممممممممممممممممممم داش جاويد از اين ورا

متنت قشنگ بود ممنون كه پيش ما اومدي بازم بيا

سروش گفت...

سلام دوست خوبم ممنونم كه وقت گذاشتي و به كلبه خرابه وبه من قدم نهادي مررررسي دمت گرم وب زيبايي داري
هم زيبا بود و هم متنوع بود خوشحال ميشم بازم بهت سر بزنم بازم پيشم بيا

nooshin گفت...

azizam webet khweili khubo jalebe.ba tabadole linkam movafegham.faghat begu bache esmi linket konam

ياسمن گفت...

خيلي جالب بود مرسي كه به وبم اومدي من تو رو با هر اسمي خواستي لينك مي كنم منم با اسم موضوعات زيبا لينك كن البته اگر زحمتي نيست بازم بهم سر بزن باي

آزاده گفت...

سلام
خیلی جالب بود
طنز تلخی است که جوامع ما را در برگرفته است

نسرین بهجتی گفت...

سلام شعری متفاوت و زیبا بود از اینکه بلاخره از یک دوست افغانی بلاخره پیامی به من رسید بی نهایت خوشحالم .اگه وبلاگ منو دیده باشی متوجه شدی من تنها شاعری هستم که بیشتر ترانه های افغانی با شعرام میگذارم ..ممنون میشم مرتب به من سر بزنی

نسرین بهجتی گفت...

جاوید عزیز اگر کد ترانه افغانی داری برام بفرست ولی اول امتحان کن اگه خوند بفرست منهم کد ترانه ایرانی برات می فرستم.در ضمن اگه صفحه منو نگاه کنی من تا بحال کسی رو لینک نکردم ولی دوستان خودشون منو لینک کردند .. اگر اینکارو بکنم یقینا اول برادر افغانم جاوید رالینک خواهم کرد ممنونم و منتظر پاسخ

roya گفت...

salam javid jan
tashakor ke amadin va webloge shoma ham vaghean jalebe tabrik migam.ok man ham ba tabadol link moafegh astam va mitavani mara ba esme aroosakeafghan link koni.
rasty khatere sim karet afghan bisimet kheili bahal bod koli khandidam.

مرتضی گفت...

سلام سروده زیبایی بود موفق باشید لینکتون کردم

نسرین بهجتی گفت...

سلام چند خواننده که مثل گوگوش و عارف ما باشند در افغانستان برام نام ببر .. من عاشق صدای استاد مهوش و ترانه بخوان ایدلش هستم دادم کدشو دوستانم برام درست کردند .تو اسم خواننده پاپ و اسم ترانه پر طرفدار افغانی را برایم بنویس البته ملایم و عاشقانه دوستانم در ایران برام کدشو پیدا میکنن شعرامو وقت بگذار نگاهی بنداز تیپ ترانه ها دستت میاد ممنونم من مسینجر ایمیل هیچی وارد نیستم کم کم یاد می گیرم الان بهترین و راحتترین همین نظریات هست منتظر جوابم

زهرا مفتاحی گفت...

سلام دوستِ خوبِ من.
ممنونم از اینکه بهم سر زدی و نیز سپاس از دعوتت.
جالب بود.
گاهی اوقات زبان طنز بهترین زبان برای بیان واقعیت های تلخی است که شاید نتوان آنها را با زبان معمولی بیان کرد.
دوباره بهت سر می زنم.
با افتخار لینکت کردم.

آقای بهشتی گفت...

سلام وبلاگ زيببايي داري من كه خيلي خوشم اومد مطالبش خيلي متنوع است! مخصوصا اين لينك آخري شما به هر حال ضمن اين كه براي شما آرزوي موفقيت ميكنم خيلي خوش حال ميشم به وبلاگ من هم سر بزنيد وآخرين طنزم را كه در مورد سفرنامه آمریکا هست رو بخونيد ودر موردش نظر زيباي خود تون رو بنويسد!

يلدا گفت...

سلام ممنون كه امديد و به وبلاگم سر زديد معلومه كه با تبادل لينك موافقم دوست خوبم منو با اسم قلب يخي لينك كنيد و بگيد شما را با چه اسمي لينك كنم مرسي

محمد یوسفی گفت...

سلام جاوید جان
شعرت واقعا جالب بود
یکی از معضلات جامعه ما همین رشوت خواری است که به آن اشاره کردید

از تبادل لینک با شما خوشحال میشم لطفا بنویسید که با چه اسمی شما را لینک کنم

شما می توانید مرا با نام (دلنوشته های یک کارگر)لینک کنید

رحیمی گفت...

سلام صادقی عزیز
ممنونم از جضور پرمهرشما دوست گرامی و نظر لطف و عنایتی که دارید .
خوشحالم که با جوان مستعدی چون شما آشنامیشوم واز وب قشنگتون دیدن میکنم مطالب ارسالیتون زیبا، پرمحتوا و خواندنیست براتون تبریک میگویم.
درمورد تبادل لینک فرموده بودید ، با افتخار لینک شدید ، شماهم اگر دوست داشتین منو بانام صدای رنگ (علی رضارحیمی)لینک کنید.
براتون آرزوی موفقیت و شادکامی دارم.

ويكتور گفت...

ويكتور هستم . لينك شدي در www.fc-movibaz-love.blogfa.com

fateme گفت...

salam mamnun ke be man sar zadid veb shoma ham aliye movafag bashid labetun khandun deletun labriz az eshg vojudetun sar shar az mohabat

گيتي گفت...

سلام جاويد عزيز خوب هستين؟
تشكر از حضورتان و نظر نيكي كه دادين نظر لطف شما بود كه نعريف كردين.
بسيار طنز زيبا و درس آموز بود.
من شما را لينك ميكنم و شما هم من را به نام خودم لينك كنيد .
تشكر از شما.شاد باشيد.

ناتالی گفت...

سلام
ممنون به من سر زدی

هنگامه امجدیان گفت...

سلام دوست عزیز
وبلاگ جالبی دارید
از آشنایی با شما خوشحالم.
امیدوارم این دوستی ادامه داشته باشه.

نسترجهان گفت...

سلام مهربان:ممنون از حضور و خبرت: طنز زيبايي و جالب و جذاب بود و موفق باشيد.بدرود

فاطمه گفت...

سلام
ممنون که سر زدی
شما هم وبت جالب بود
با چه نامی لینکت کنم؟
منو با اسم خاطرات فاطمه لینک کن
بهم خبر بده
مرسی

ونوس مرداسی گفت...

سلام دوست من
با داستانی دیگر از عشق ممنوع به روزم(پسر آنجایی)[گل]
منتظرم [گل]

ناشناس گفت...

salam javid jan kheyli ba hal va jaleb bod pas linketon mikonam hala nobate shomast

Ali گفت...

salam javid jan kheyli ba hal va jaleb bod pas linketon mikonam hala nobate shomast

اشراق تماشا گفت...

درود. جاوید جان . با دو شعر به روزم .منتظرم .

مانشت گفت...

سلام دوست عزیز
من خیلی از افغانستان خوشم میاد
حتما هم بعدها بایستی چند ماهی و شاید هم چند سالی اونجا زندگی بکنم
طنزت هم قشنگه و وبلاگت هم جالبه
بهتره وبلاگتو کاملتر و متنوع تر بکنی
پیروز باشید و سربلند

ناشناس گفت...

سلام دوست عزیز

از حضورتون ممنون

شعر جالبی بود

موفق باشید

با تبادل لینک موافق نیستم

شاد باشید در پناه خدا

www.houseofheart.blogfa.com

khorshid afghan گفت...

salam
weblog wa mataleb tan ziba bod

manam motasefam ke weblogetono masdod kardan

manam ye matlab gozashte bodam aslan be irani ha rapti nadasht wali mikhastan weblogamo hak konan
iraniha khili az khod razi hastn
man faghad akse dokhtare afghan wa irani ro gozashte bodam wa neweshtam ki ziba tar ast
ona ighadar dao

khorshid afghan گفت...

salam
weblog wa mataleb tan ziba bod

manam motasefam ke weblogetono masdod kardan

manam ye matlab gozashte bodam aslan be irani ha rapti nadasht wali mikhastan weblogamo hak konan
iraniha khili az khod razi hastn
man faghad akse dokhtare afghan wa irani ro gozashte bodam wa neweshtam ki ziba tar ast
ona ighadar dao dadan

آقاي بهشتي گفت...

سلام عليكم
عضويت در مدرسه ما شرايط سختي دارد. شما بايد امتحان ورودي بدهيد (با درج نظر در 15 مطلب گذشته) و اين مستلزم آن است كه مطالب قبلي وبلاگ را بخوانيد. در ثاني شما بايد يك معرف داشته باشيد (شاگردان مدرسه هم قابل قبول هستند.)
مويد باشيد

نگين گفت...

جالب بود عجيجم
گل

محمد یوسفی گفت...

سلام شما را با افتخار لینک کردم
باید بگم وبلاگ خوبی دارید
با مطالب خیلی نو

فاطمه گفت...

سلام
شما لینک شدید
ممنون از لطفت.....
منتظر نظراهات هستم

فاطمه گفت...

سلام
شما لینک شدید
ممنون از لطفت.....
منتظر نظراهات هستم

ناشناس گفت...

سلام ممنون که بهم سر زدین مطلب جالبی بود
راستی من با تبادل لینک موافقم فقط بگید با چه اسمی لینکتون کنم
موفق باشین

هليا گفت...

سلام دوست من
مرسي از نظرت، وبلاگ قشنگي داري، من مطالب طنز رو خيلي دوست دارم مخصوصا اگه به اين شكل باشن،با تبادل لينك هم موافقم ،لطفا منو به اسم پرنيان لينك كن و بگو با چه اسمي لينكت كنم.
مرسي ،باي

محمد عقیل انصاری گفت...

سلام خدمت دوست عزیز صادقی
واقعا بسیار زیبا بود و وویبلاگت بسیار قشنگ بود
مطالب ات هم بسیار به جا بود
موفق باشی و ما را نیز همراهی کنی
تشکر موفق و کامگار باشی
و اگر خواستی مرا لینک کنی به من خبر بده تا تورا نیز لینک کنم مرا به نام: عاشق میهن"محمد عقیل انصاری"
سر فراز باشی...

هليا گفت...

سلام دوست من
لينكت كردم،موفق باشي،خوشحال ميشم باز هم بهم سربزني.

زهرا مفتاحی گفت...

با یه چهارپاره به روزم و منتظر حضور گرم شما عزیز. [گل]

محمد یوسفی گفت...

سلام دوباره
به ماهم سر بزن بروز شدم

گيتي گفت...

سلام جاويد جان خوب هستين؟

اپ هستم و منتظر حضور شما.

اشراق تماشا گفت...

کجایی پس نیستی؟؟؟؟

ونوس مرداسی گفت...

سلام
به روزم با :
با تو در این شهر غریب آشنا تر از هر بومی شدم[گل]

ad گفت...

جدید ترین عنوان تحقیقی مجتبی مظلومی مراغه ای در همین سایت منتشر شد.

جدید ترین تحقیق مجتبی مظلومی مراغه ای با عنوان نقش اخلاق در سیره عملی پیامبر (ص) می باشد كه جهت مشاهده متن كامل تحقیق و دانلود فایل pdf در زیر بر روی گزینه مشاهده كلیك كنید.

مشاهده در www.mazloumi.wex.ir

دانلود wordدر www.mazloumi.wex.ir

دانلود pdf در www.mazloumi.wex.ir

بیست و هشتم خرداد ماه1389

براي پيوند ما با سايت شما در روي سايت از گزينه ارتباط با مدير اعلام فرماييد.

min

مروارید عرفان گفت...

سلام دوست عزیز

خوشحال از حضور پرمهرت !

شعر و آهنگ هر دو دلنشین بودند !

برایت آرزوی موفقیت دارم .

وحید گفت...

سلام بر جاوید عزیز
همیشه از دیدن شنیدن یا خوندم طنز لذت مبرم چون خودم طرفدارشم. خودمم آدم شوخیما.
از نوشتهای طنزت خیلی خوشم امد . خنده دار و قشنگ بودن. هر چند سر رشته ای از طنز نویسی ندارم اما فک میکنم نوشتهاتون کاملا ویژگی طنزای خوب را درن.
راستی خوشحال شدم که باهاتون آشنا شدم. شما را لینک کردم

سوگماد بمونی

ناشناس گفت...

سلام پست اصطراري گذاشتم
لطف بزرگي ميكني اگه بخواي با نظرات خوبت كمك كني[گل]

محمد یوسفی گفت...

سلام
با مطلب دیگر در خدمت شما هستم

ناتالی گفت...

سلام
آپم

khorshid afghan گفت...

salam
doste aziz man upam
montazer tan hastam

khorshid afghan گفت...

salam doste aziz
man upam montazer hozor zibae tan hastammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

آزاده گفت...

ُسلام روزتون دل انگیز باد
جالب بود

Bila گفت...

باحال بود دمت گرم منم لینک کن

حميد يوسفي گفت...

سلام وبلاگ بسيار زيباي داري هموطن انشاالله كه هميشه موفق باشي .
(حميد يوسفي)